ProFutbol > Blog > Ile pieniędzy kluby uzyskują z umów sponsorskich?

Ile pieniędzy kluby uzyskują z umów sponsorskich?

Rafał Bednarz | sobota, 28 lipca 2018

Czołówkę zestawienia "Forbesa" wygrała, z wynikiem 247 mln euro, FC Barcelona.

Niedawno Duma Katalonii ogłosiła rekordowe przychody - w sezonie 2017/18 wpływy do kasy FC Barcelony wyniosły 914 mln EUR. Tak wysoki wynik, to w ogromnej mierze przychody z tytułu transferów, zwłaszcza z transferu Neymara (222 mln EUR). Oprócz tego Katalończycy sukcesywnie zwiększali wartość rozmaitych umów sponsorskich - m.in. umowę na reklamę na koszulkach z japońskim Rakuten (ok. 51,2 mln EUR (60 mln dolarów) przez cztery lata od sezonu 2017/18). Łączna wartość umów sponsorskich Blaugrany wyniosła 211 mln EUR (247 mln dolarów).

Oprócz Barcelony kwotę co najmniej 171 mln EUR (200 milionów dolarów) przychodów z tytułu umów sponsorskich osiągnął jeszcze Mancheser United (172 mln EUR (202 mln USD)) i Real Madryt (200 mln). Klub z Old Trafford to od lat najbardziej medialny i najbogatszy klub z Premier League, którego umowa na reklamę na koszulkach z Chevroletem jest najwyższa w historii - 68,2 mln EUR (80 mln dolarów). Czołową "10" uzupełniają pozostałe czołowe kluby z Anglii oraz francuskie PSG oraz niemiecki Bayern.

Czołowa dziesiątka rankingu prezentuje się następująco (kwoty w milionach dolarów):

  1. FC Barcelona: 247
  2. Manchester United: 202
  3. Real Madrid: 200
  4. Chelsea: 135
  5. Bayern Munich: 121
  6. PSG: 100
  7. Arsenal: 94
  8. Liverpool: 92
  9. Tottenham: 81
  10. Manchester City: 78

Tagi: fc barcelona mancheser united real madryt | wszystkie wpisy

Obrazek na górze: Barcelona zarabia najwięcej pieniędzy z umów sponsorskich. (Petr Kratochvil)

Komentarze

comments powered by Disqus

Najnowsze wpisy

(+ 20 nowszych)

23 lutego 2019 (sobota)