Czołówkę zestawienia "Forbesa" wygrała, z wynikiem 247 mln euro, FC Barcelona.
Niedawno Duma Katalonii ogłosiła rekordowe przychody - w sezonie 2017/18 wpływy do kasy FC Barcelony wyniosły 914 mln EUR. Tak wysoki wynik, to w ogromnej mierze przychody z tytułu transferów, zwłaszcza z transferu Neymara (222 mln EUR). Oprócz tego Katalończycy sukcesywnie zwiększali wartość rozmaitych umów sponsorskich - m.in. umowę na reklamę na koszulkach z japońskim Rakuten (ok. 51,2 mln EUR (60 mln dolarów) przez cztery lata od sezonu 2017/18). Łączna wartość umów sponsorskich Blaugrany wyniosła 211 mln EUR (247 mln dolarów).
Oprócz Barcelony kwotę co najmniej 171 mln EUR (200 milionów dolarów) przychodów z tytułu umów sponsorskich osiągnął jeszcze Mancheser United (172 mln EUR (202 mln USD)) i Real Madryt (200 mln). Klub z Old Trafford to od lat najbardziej medialny i najbogatszy klub z Premier League, którego umowa na reklamę na koszulkach z Chevroletem jest najwyższa w historii - 68,2 mln EUR (80 mln dolarów). Czołową "10" uzupełniają pozostałe czołowe kluby z Anglii oraz francuskie PSG oraz niemiecki Bayern.
Czołowa dziesiątka rankingu prezentuje się następująco (kwoty w milionach dolarów):
- FC Barcelona: 247
- Manchester United: 202
- Real Madrid: 200
- Chelsea: 135
- Bayern Munich: 121
- PSG: 100
- Arsenal: 94
- Liverpool: 92
- Tottenham: 81
- Manchester City: 78
Tagi: fc barcelona mancheser united real madryt | wszystkie wpisy
Obrazek na górze: Barcelona zarabia najwięcej pieniędzy z umów sponsorskich. (Petr Kratochvil)